вторник, 30 октября 2018 г.

Урок 6. Я і мая сям'я. Мае сваякі

Хто каго павінен слухацца?
Валерык гуляў на двары. Раптам яго паклікала мама i кажа:
– Сынок, я схаджу да цёткі Ганны, а ты пабудзь з Лідай у хаце. Толькі, глядзі, слухайся яе.
– А чаму я павінен яе слухацца? – спытаў Валерык.
– Таму што яна большая, – адказала маці. – Меншыя заўсёды слухаюцца большых.
Калі маці выйшла з хаты, Валерык стаў на табурэтку, паклікаў сястру i пытае:
– Ліда, хто з нас большы?
Сястра паглядзела на брата i ўсміхнулася:
– Вядома, ты.
Валерык саскочыў з табурэткі i весела крыкнуў:
– Калі я большы, то ты павінна слухацца мяне: пільнуй хату, а я пабягу гуляць.
П. Рунец

Дзед Францішак і інтэрнэт
     У сястрычак Лены і Юлькі радасць – пасля доўгіх угавораў да іх прыехалі дзед Францішак і бабуля Рэня. (Пакажыце малюнак).
     І вось ужо амаль месяц дзед з бабуляй на новым месцы. Мама з татам, Лена з Юлькай з усіх сіл стараюцца, каб яны не маркоціліся. А яны толькі пра свій хутар і гавораць, бядуюць, што кінулі бацькаўшчыну. Шкада сямейнікам і дзеда, і бабулю Рэню.
   Думалі-думалі Ленка з Юлькай, як дзеда з бабуляй ад смутку ратаваць. Лднойчы пры дзеду Францішку ўключылі камп'ютар. Дзед спачатку здалёк назіраў, як дзяўчаткі гуляюць, а тады бліжэй падсеў.
    Пасля Лена і Юлька ўвайшлі ў інтэрнэт. Сталі набіраць тое, што дзеду цікава: і пра вайну, і пра горад, у якім другая дачка жыве. Калі ж у сусветным Сеціве зиайшлі звесткі пра родны хутар, дзед вохкнуў:
— Ну і разумны гэты камп'ютар! I адкуль ён усё ведае?! (Пакажыце малюнак.)
     Назаўтра толькі і гаворкі было што пра інтэрнэт.
     Цяпер дзед Францішак асвойвае камп'ютар. Дзяўчаткі вучаць карыстапца электроннай поштай, каб дасылаць допісы ўнукам, якія жывуць далёка. Цешыцца дзед і абяцае бабулі:
— Навучуся сам усяму — і цябе навучу! (Пакажыце малюнак.)
      Пакрысе за новым заняткам туга па родным хутары ў дзеда і бабулі змянілася на мары пра цёплыя далі, калі можпа будзе праведаць сваю хатку. Япы сталі прызвычайвацца на новым месцы і ўрэшце сказалі, што не так тут і кепска...
      Якраз пра гэта дзед Францішак напісаў ліст дачцэ і адправіў яго па электронпай пошце.
(Паводле А. Масла).

Комментариев нет:

Отправить комментарий