воскресенье, 24 февраля 2019 г.

Урок 20. Я і навакольны свет. Я і жывёльны свет.

        

Спрэчка звяроў

Заспрачаліся звяры:
     Хто дужэйшы у бары?
     Я! — ускочыў зайка шустры
I падняў качан капусты.
     Я! — вавёрка ад казала, —
Я не гэта падымала.
     Я дужэйшая, сястрыца, 
— Умяшалася лісіца.
Я ўначы праз лес вялікі 
Несла з вёскі аж індыка!
Тут янот узняўся ў хвілю:
     Я абедзвюх вас асілю!
     Вы не слухайце — ён брэша:
Я ў бары яшчэ дужэйшы! —
Крык пачуўся барсука. —
Я падужаў і ваўка!
     Го! — каза ўступіла ў спрэчку!
 — Я змагла нават авечку!
Не ўстрымаўся тут мядзведзь:
     Хопіць вам ужо гудзець! Паглядзіце на мяне ўсе:
Я дужэйшы самы ў лесе!
Вось вялізны тэты камень 
Падыму я перад вамі!
    Не хваліся лепей, Мішка, 
Выйшаў грозны зубр з зацішку. 
— Каб пакончыць тэту спрэчку,
Скіну плот вялізны ў рэчку!
Толькі зубра ўжо ў бары
I не слухалі звяры:
     Я дужэй!
     А я ўдвая!
     Не, няпраўда, я!
-Я!
-Я!
Так раўлі яны — аж змоклі,
Ды раптоўна ўсе замоўклі:
Між травы якраз памалу 
Тут мурашка прапаўзала.
На спіне без крыку й гулу 
  Доўгі сук яна цягнула.
Ну,   а ён — няма цяжэй —
За яе ў сем раз даўжэй!
Тут звяроў такі ўзяў сорам 
Неўпрыкметку разышліся 
I дадому падаліся.
I ніколі з той пары 
Не спрачаюцца звяры.
    К. Цвірка.

Комментариев нет:

Отправить комментарий